Alla återförsäljare av Microsofts cloudavtal – CSP - måste godkänna nya Microsoft Partner Agreement (MPA) under April
Många har inte märkt att Microsoft för ett halvår sedan flyttade allt innehåll för dig som Microsoft Partner från en portal till en annan. Från Partner Memership Center (PMC) till Partner Center (PC). Vi vet namnen är snarlika, vilket kan skapa förvirring. För att kunna nyttja förmånerna i ditt Microsoft partnerskap och ex. kunna claima incentives eller godkänna avtal behöver du först migrera till den nya portalen.
Här kan du läsa mer om förändringen och denna guide förklarar hur du migrerar till Partner Center, steg för steg. Observera att det är endast den person som ni valt/väljer som “Global Admin” som kan acceptera villkoren för Microsoft Partner Agreement.
Se vår bifogade guide hur man Onboardar till Partner Center och hur man accepterar MPA
Följ nedan steg efter att ni migrerat till Partner Center.
Om ni redan migrerat till Partner Center börja här!
Steg 1. Säkerställ att det är du som är Global Admin för företaget.
Endast den som är Global admin kan se ”Accept and continue” knappen under ”Overview” på sidan https://partner.microsoft.com/pcv/dashboard/overview
Steg 2. Kontrollera status för ert Microsoft Partner Agreement. Endast om det står ”Active” på sidan https://partner.microsoft.com/pcv/dashboard/overview är avtalet godkänt.
Steg 3. Om du inte lyckas med stegen ovan skapa ett supportärende hos Microsoft genom att klicka först på ”Support” och sedan på ”Support request”.
Givetvis finns vi på TD SYNNEX också tilllhands om du stöter på problem!